kiosterakis.gr +

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΜΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΜΑΤΙΑ...

Τα οχτώ είδη νοημοσύνης

Η μαθήτριαΟ Howard Gardner, ψυχολόγος στο Harvard, βασισμένος σε αποτελέσματα μελετών για τον εγκέφαλο το 1983, διαίρεσε τη νοημοσύνη σε οχτώ είδη, το καθένα από τα οποία αντιστοιχεί σε εφτά διαφορετικά πεδία της ανθρώπινης δραστηριότητας. Κύριος ένοχος για την άνιση ανάπτυξη των πεδίων αυτών είναι το σχολείο, το οποίο δίνει έμφαση στην καλλιέργεια μόνο δύο ευφυϊών- γλωσσική και λογικομαθηματική- και αφήνει σε δεύτερη μοίρα τις υπόλοιπες.

Παρόλο που οι ευφυΐες καλλιεργούνται καλύτερα σε μικρότερη ηλικία, ποτέ δεν είναι αργά για να αλλάξουμε ζωή και να αναπτύξουμε τομείς που τους είχαμε ξεχάσει, αλλά που μπορούν να μας χαρίσουν την ολοκλήρωση που μας έλειπε.

Κανένας μας δεν έχει μόνο ένα είδος νοημοσύνης. Καθένας από μας διαθέτει και τα οκτώ, απλά κάποια από αυτά τυχαίνει να τα αναπτύξει περισσότερο, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του.

Ποια είναι αυτά τα οχτώ είδη νοημοσύνης;

Γλωσσικολεκτική

Αφορά τον γραπτό και προφορικό λόγο, τις λέξεις, τη γλώσσα και το πώς συνδυάζονται οι λέξεις μεταξύ τους για να εκφράσουν ιδέες. Είναι αναπτυγμένη στους δημοσιογράφους, τους συγγραφείς, τους ποιητές, τους πωλητές, τους μεταφραστές. Παράδειγμα: Τ.Σ. Έλιοτ

Λογικομαθηματική

Αφορά τις σχέσεις αιτιών και αποτελεσμάτων και λύσεις προβλημάτων. Όσοι έχουν ανεπτυγμένη λογικομαθηματική νοημοσύνη, λειτουργούν με λογικά δεδομένα και κυρίως με πρακτικό-επιστημονικό τρόπο. Είναι αναπτυγμένη στους μαθηματικούς, φυσικούς, προγραμματιστές. Παράδειγμα: Αινστάιν

 

Μουσική

Αφορά την ικανότητα αφομοίωσης, επεξεργασίας και σύνθεσης μουσικών μοντέλων (ήχος, ρυθμός, μελωδία). Είναι αναπτυγμένη στους μουσικούς, στιχουργούς, συνθέτες, μαέστρους. Παράδειγμα: Μότσαρτ

Σωματική – κιναισθητική

Αφορά την ικανότητα να χρησιμοποιεί κάποιος το σώμα του με επιδέξιο και εκφραστικό τρόπο και να σκέφτονται μέσω της κίνησης. Είναι αναπτυγμένη στους αθλητές, τους χορευτές, τους ηθοποιούς. Παράδειγμα: Μάρθα Γκράχαμ

Χωροταξική

Αφορά την ικανότητα να αναγνωρίζουμε, να παρεμβαίνουμε και να προσανατολιζόμαστε μέσα στο χώρο. Είναι αναπτυγμένη στους αρχιτέκτονες, τους φωτογράφους, τους πιλότους, τους σχεδιαστές. Παράδειγμα: Μάρθα Γκράχαμ

Νατουραλιστική

Αφορά την ικανότητα αναγνώρισης φυσικών μορφών, την κατανόηση των φυσικών φαινομένων και δυνάμεων και την επικοινωνία με τη φύση. Είναι αναπτυγμένη στους βιολόγους, αγρότες, αστρονόμους, μετεωρολόγους και θεραπευτές εναλλακτικής ιατρικής. Παράδειγμα: Δαρβίνος

Ενδοπροσωπική

Αφορά την ικανότητα κατανόησης του εαυτού μας, των φόβων μας, των επιθυμιών και των διαθέσεών μας, καθώς και την επίδρασή μας στην ψυχολογία των άλλων. Είναι αναπτυγμένη στους ψυχολόγους, τους δραματοθεραπευτές, τους δασκάλους. Παράδειγμα: Σίγκμουντ Φρόυντ

Διαπροσωπική

Αφορά την κατανόηση των προθέσεων και των επιθυμιών των άλλων, πώς να συνεργαζόμαστε αποτελεσματικά μαζί τους καθώς και την κατανόηση των κοινωνικών καταστάσεων. Είναι αναπτυγμένη στους δασκάλους, τους πολιτικούς. Παράδειγμα: Μαχάτμα Γκάντι

Από το Blog της ψυχολόγου Β.Σαραντοπούλου, vassiasarantopoulou.blogspot.gr/2010/03/8.htm

Πολιτική απορρήτου...

Ο ιστότοπος αυτός, χρησιμοποιεί μικρά αρχεία που λέγονται cookies τα οποία βοηθούν να βελτιωθεί η περιήγησή σας. Αν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, θα υποθέσουμε ότι συμφωνείτε με αυτή την πολιτική...