kiosterakis.gr +

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΜΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΜΑΤΙΑ...

Υπολογιστές

Πότε θα χαλάσουν όλα τα PC στον κόσμο

Η ημερομηνία που πονοκεφαλιάζει τους τεχνικούς υπολογιστών...

Το τέλος των υπολογιστών όπως τους ξέραμε πλησιάζει. Οπως αναφέρουν οι ειδικοί, σε μερικά χρόνια, τα λειτουργικά συστήματα δε θα είναι σε θέση να επεξεργαστούν τις νέες ημερομηνίες, προκαλώντας εξωφρενικά παράδοξα.

Η βλάβη των PC
Όταν το ρολόι χτυπήσει 14 λεπτά και επτά δευτερόλεπτα μετά τις τρεις το πρωί της Τρίτης 19 του Γενάρη του 2038, ένα σημαντικό bug αναμένεται να δημιουργήσει πανζουρλισμό στο διαδίκτυο.

Κάθε υπολογιστής, πρόγραμμα, server ή γκάτζετ που τρέχει 32bit σύστημα θα μπλοκάρει σε περίπτωση που δεν έχει διορθωθεί το πρόβλημα από τις εταιρείες και οι συσκευές δεν έχουν αναβαθμιστεί έγκαιρα.

Αυτό είναι γνωστό ως το Πρόβλημα του έτους 2038 (ή Υ2038) και είναι μια θεωρία που πρόσφατα αποδείχτηκε όταν το τραγούδι του Psy Gangnam Style ξεπέρασε τα δύο δισεκατομμύρια προβολές στο YouTube.

Περισσότερα...

3χρονα παιδιά μαθαίνουν παίζοντας γλώσσες προγραμματισμού!

Τα παιδιά...Μπορεί ένα παιδί τριών ετών να χρησιμοποιεί μια γλώσσα προγραμματισμού παίζοντας; Όσο και αν αυτό φαίνεται παράξενο σε τόσο μικρές ηλικίες, ο δρ. Θεοδόσης Σαπουνίδης κατάφερε να το κάνει πράξη, δημιουργώντας ένα "παιχνίδι", για το οποίο έλαβε διεθνή διάκριση.

Η δημιουργία του "Cubes Coding", που βασίστηκε στη διδακτορική διατριβή που εκπόνησε στο τμήμα Πληροφορικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) ο κ. Σαπουνίδης, κατάφερε να μπει στην ομάδα των νικητών που ξεχώρισαν ανάμεσα σε 611 προτάσεις από 77 χώρες.

"Είναι ένα παιχνίδι με κύβους, οι οποίοι περιέχουν ηλεκτρονικά κυκλώματα, που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, όταν αυτοί ενώνονται. Το παιδί καλείται να βάλει τους κύβους στη σωστή σειρά για να φτιάξει ένα πρόγραμμα που θα εκτελέσει το ρομπότ" εξηγεί ο κ. Σαπουνίδης.

"Η διαδικασία αυτή "συστήνει" το παιδί με τις βασικές αρχές του προγραμματισμού και τα κάνει να αγαπήσουν την επιστήμη της Πληροφορικής, προκαλώντας το ενδιαφέρον και την περιέργειά τους" προσθέτει.

Περισσότερα...

Ιός στρέφει τα USB εναντίον μας!

USBΜια ακόμη απόδειξη της έλλειψης ασφαλείας στους υπολογιστές έκανε την εμφάνιση της, αυτή την φορά δείχνοντας την ευπάθεια των USB συνδέσεων.

Το όνομα αυτού είναι «BadUSB» και είναι ένα malware που δημιουργήθηκε ως αποδεικτικό στοιχείο από τους ερευνητές ασφαλείας Karsten Nohl και Jakob Lell. Το εν λόγω malware κάνει exploit ένα κενό ασφαλείας στο βασικό firmware που ελέγχει τις βασικές λειτουργίες των USB συσκευών.

Οι ερευνητές τονίζουν πως το πρόβλημα δεν μπορεί να γίνει patched, μιας και η ευπάθεια έχει να κάνει με τη βασική αρχή που έχουν σχεδιαστεί οι USB συσκευές. Με λίγα λόγια, οι ερευνητές τονίζουν με τον καλύτερο τρόπο πως δεν πρέπει να συνδέουμε όποιο USB driver πέφτει στα χέρια μας.

Υπάρχουν βέβαια ευκολότεροι τρόποι για να χακάρει κάποιος μια συσκευή από την εν λόγω μέθοδο, ειδικά μιας και αυτή προδιαθέτει μια φυσική πρόσβαση. Το κακό είναι πως κάποιος χάσει το φυσικό έλεγχο της συσκευής του τότε είναι σχεδόν αδύνατο να καταφέρει να αποφύγει τα χειρότερα.

Επειδή ο κώδικας του BadUSB βρίσκεται μέσα στο USB firmware της συσκευής είναι κάτι που πολύ δύσκολα μπορεί να διορθωθεί. Για παράδειγμα διαγράφοντας όλα τα δεδομένα και κάνοντας format ένα USB drive δεν ακουμπάτε ποτέ το ίδιο το firmware του και έτσι το malware θα συνεχίσει να παραμένει ενεργό.

Επίσης το εν λόγω malware μπορεί να μεταδοθεί και σε άλλες USB συσκευές μιας και έχει την ικανότητα να επαναπρογραμματίζει το firmware όλων των USB συσκευών που θα βρει συνδεμένα σε ένα σύστημα. Μπορεί να υπάρξει λοιπόν ακόμη και σε συσκευές μη αποθήκευσης όπως ένα smartphone ή ακόμη και ένα ποντίκι.

Περισσότερα...

Ένα πλήρες σύμπαν φτιαγμένο από αλγορίθμους

Τα παιχνίδια «ανοικτού κόσμου»/ sandbox (όπως η διάσημη σειρά Elder Scrolls, με τελευταίο το Skyrim) ήταν ανέκαθεν ιδιαίτερα δημοφιλή, καθώς έδιναν στον παίκτη μία πρωτόγνωρη ελευθερία, επιτρέποντάς του να κινηθεί και να εξερευνήσει έναν εικονικό μεν, λεπτομερή δε, κόσμο. Αναλόγως το τεχνολογικό επίπεδο και τα μέσα των δημιουργών, οι κόσμοι αυτοί μπορούσαν να είναι από σχετικά στοιχειώδεις μέχρι πραγματικά «ζωντανές» εμπειρίες, που «λειτουργούσαν» αδιάλειπτα, «απορροφώντας» μέσα τους τον παίκτη.

Ένα πλήρες σύμπαν φτιαγμένο από αλγορίθμους
Οι δημιουργοί του No Manʼs Sky για το PlayStation 4 σκοπεύουν να πάνε όχι ένα, αλλά πολλά βήματα παραπέρα: όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του MIT Technology Review, το παιχνίδι της αγγλικής Hello Games διαθέτει ένα ολόκληρο σύμπαν, στο οποίο κάθε πέτρα, λουλούδι, δέντρο, πλάσμα και πλανήτης έχει «παραχθεί διαδικαστικά» (procedural generation) για την δημιουργία μίας τεράστιας «πλατφόρμας» όπου λαμβάνει χώρα το παιχνίδι.

Κατά τον Σον Μάρεϊ, έναν εκ των δημιουργών του παιχνιδιού, εάν κάποιος παίκτης επισκεπτόταν έναν εικονικό πλανήτη κάθε δευτερόλεπτο, «ο Ήλιος μας θα είχε πεθάνει πριν καταφέρει να τους δει όλους».

Περισσότερα...

Online Επισκέπτες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 82 επισκέπτες και κανένα μέλος

Πολιτική απορρήτου...

Ο ιστότοπος αυτός, χρησιμοποιεί μικρά αρχεία που λέγονται cookies τα οποία βοηθούν να βελτιωθεί η περιήγησή σας. Αν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, θα υποθέσουμε ότι συμφωνείτε με αυτή την πολιτική...