Οι μηχανικοί του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Μονάχου όχι μόνο είχαν την ιδέα να κατασκευάσουν ένα ρομπότ αλλά το προγραμμάτισαν έτσι ώστε να παίζει μπιλιάρδο σε ένα δωμάτιο όπου υπάρχει ένα πραγματικό τραπέζι.
Το ρομπότ έχει αρκετά καλή απόδοση στο παιχνίδι και αυτό οφείλεται στη βοήθεια που του προσφέρει η κάμερα που είναι τοποθετημένη στο ταβάνι του δωματίου. Αυτό όμως όπως φαίνεται δεν είναι αρκετό αφού το ρομπότ λαμβάνει σημαντικές πληροφορίες και από το διαδραστικό τραπέζι του μπιλιάρδου.
Το πρώτο τηλεσκόπιο 30 εκατοστών ευρέως πεδίου εγκαταστάθηκε την άνοιξη του 1986. Το 1995 εγκαινιάστηκε το τηλεσκόπιο των 1,3 μέτρων το οποίο είναι και το μεγαλύτερο εν λειτουργία τηλεσκόπιο της Ελλάδας. Το έτος 2006 εγκαταστάθηκε σε συνεργασία του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Πανεπιστημίου του Τύμπιγκεν τηλεσκόπιο 60 εκατοστών που λειτουργεί ρομποτικά και μέσω διαδικτύου.
Το Αστεροσκοπείο Σκίνακα χαρακτηρίζεται από εξαιρετικές συνθήκες παρατήρησης συγκρίσιμες μόνο με εκείνες των μεγάλων αστεροσκοπείων του κόσμου. Επίσης, διαθέτει πρωτοποριακά όργανα παρατήρησης όπως Κάμερα Κοντινού Υπερύθρου. Μάλιστα η πρώτη στην Ελλάδα ψηφιακή κάμερα CCD (δέκτες CCD βρίσκoνται σήμερα σε όλες τις ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές και τα κινητά τηλέφωνα) εγκαταστάθηκε στο τηλεσκόπιο του Σκίνακα το φθινόπωρο του 1986. Ακόμα, συμμετέχει ενεργά στην παγκόσμια επιστημονική έρευνα στο πεδίο της Αστροφυσικής και παράλληλα συμβάλλει στη σύγχρονη εκπαίδευση των φοιτητών στην Αστρονομία. Παρατηρήσεις από το Αστεροσκοπείο του Σκίνακα περιλαμβάνονται σε περισσότερες από 100 ερευνητικές εργασίες που έχουν δημοσιευθεί σε έγκυρα διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές.
Το σχετικό ερευνητικό πρόγραμμα ονομάζεται Lingodroid και επικεφαλής είναι η δρ Ρουθ Σουλτς του πανεπιστημίου του Κουίνσλαντ της Αυστραλίας, σύμφωνα με το BBC. Τα ρομπότ είναι σε θέση να δημιουργούν τυχαίους ήχους για τα μέρη που επισκέπτονται και, στη συνέχεια, «μοιράζονται» αυτές τις λέξεις με άλλα ρομπότ. Μάλιστα παίζουν δικά τους παιχνίδια για να βρουν ποιος ήχος αντιστοιχεί σε ποια τοποθεσία!
Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται ένα ενιαίο «λεξικό» για ρομπότ, το οποίο τα βοηθά να εντοπίζουν μέρη, όπου άλλα ρομπότ θέλουν να τα στείλουν. Τα ρομπότ διευκολύνονται να «γεννήσουν» τις δικές τους λέξεις-ήχους, επειδή οι ερευνητές κρίνουν ότι οι ανθρώπινες γλώσσες είναι υπερβολικά «φορτωμένες» με πληροφορίες, με συνέπεια τα ρομπότ να δυσκολεύονται να τις κατανοήσουν.
Από την άλλη, σύμφωνα με την Σουλτς, τα ρομπότ φαίνεται να καταλαβαίνουν πολύ καλύτερα το νόημα των «λέξεων» που τα ίδια έχουν εφεύρει, ανεξάρτητα από τους ανθρώπους.
Είναι αλήθεια ότι το διαστημικό λεωφορείο πετάει και ανάποδα, αλλά και με την όπισθεν;
Είναι γεγονός ότι το διαστημικό λεωφορείο αρχίζει να πετάει ανάποδα 20 δευτερόλεπτα μετά την απογείωσή του, καθώς ο προσανατολισμός του αλλάζει με τη βοήθεια 38 μικρών κινητήρων ελιγμών. Αυτό γίνεται, μεταξύ άλλων, για να μειωθούν οι πιέσεις στο ρύγχος και στην ουρά, όταν το διαστημικό λεωφορείο διασχίζει τα κατώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας με μεγάλη ταχύτητα, και για να έχουν οι αστροναύτες ελεύθερη ορατότητα στον ορίζοντα, σε περίπτωση που θα χρειαζόταν να κάνουν αναγκαστική προσγείωση.
Όταν το διαστημικό λεωφορείο είναι σε τροχιά γύρω από τη Γη και, συνεπώς, σε κατάσταση έλλειψης βαρύτητας, τότε ουσιαστικά δεν υπάρχει «ανάποδη» θέση και δεν μπορούμε να πούμε προς ποια μεριά είναι προσανατολισμένο το σκάφος. Είναι, ωστόσο, υπέροχο να μπορούν οι αστροναύτες να κοιτάζουν κάτω (ή πάνω) στον πλανήτη μας.
Ο ιστότοπος αυτός, χρησιμοποιεί μικρά αρχεία που λέγονται cookies τα οποία βοηθούν να βελτιωθεί η περιήγησή σας. Αν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, θα υποθέσουμε ότι συμφωνείτε με αυτή την πολιτική...