Η συμπεριφορά: Έχει καταντήσει κλισέ σε ταινίες και κινούμενα σχέδια. Το παιδί γυρίζει στο σπίτι με κακό έλεγχο -οι περισσότεροι βαθμοί κάτω από τη βάση και στέκεται με το κεφάλι σκυφτό, μπροστά σε δυο γονείς που αφρίζουν. Η τιμωρία είναι αναπόφευκτη. Η σκηνή έχει πλάκα στα κινούμενα σχέδια, όταν όμως συμβαίνει στην πραγματικότητα, τα πράγματα δεν είναι καθόλου αστεία. Στο σπίτι κυριαρχούν αποτυχία και απογοήτευση, σαν δυσάρεστες μυρουδιές.
Η αιτία της: Για τη χαμηλή επίδοση στα μαθήματα, ίσως υπάρχει σοβαρός λόγος. Μπορεί το παιδί να μη βλέπει καλά ή να μην ακούει καλά, μπορεί ακόμα να έχει και μια μικρή μαθησιακή δυσκολία. Μπορεί όμως η αιτία να βρίσκεται σε άλλους πιο τετριμμένους λόγους: τεμπελιά, ακατάλληλη μέθοδος διδασκαλίας, αποθάρρυνση ή γονείς που κακόμαθαν το παιδί τους και το άφησαν να πιστέψει ότι μπορούμε ν’ αποκτήσουμε τα πάντα στη ζωή, αρκεί να τα ζητήσουμε.
Το καμάρι σας τα «θαλάσσωσε» στο πρώτο σημαντικό διαγώνισμα - κι εσείς επίσης. Οργή και τύψεις παλεύουν να επικρατήσουν σ’ έναν αγώνα που έχει μόνο ηττημένους.
Ξεχωρίστε τον «δράστη» από την «πράξη», ώστε το παιδί σας να μη νιώσει πολύ άσχημα και με τον εαυτό του, όπως νιώθει για τους βαθμούς. Έπειτα, κάνετε ό,τι μπορείτε για να του εμπνεύσετε την αγάπη για μάθηση.
Ενθάρρυνση: Οι κακοί βαθμοί μπορούν ν εγκλωβίσουν το παιδί σ’ έναν φαύλο κύκλο - νιώθει ανόητο επειδή δεν πήγε καλά, και το συναίσθημα της ανεπάρκειας θα το κάνει να τα πάει ακόμα χειρότερα. Γεγονός είναι ότι τα παιδί έχουν μια έμφυτη τάση να συσχετίζουν την ταυτότητά τους με τις επιδόσεις τους. Όμως, κακός βαθμός δεν σημαίνει ότι το παιδί είναι χαζό. Μπορεί να έχασε κάποιο κρίσιμο μάθημα, ή μπορεί να είναι λανθασμένη η μέθοδος διδασκαλίας (κάποια παιδιά είναι περισσότερο οπτικοί παρά ακουστικοί τύποι ή το αντίθετο). Στην πραγματικότητα, ένας κακός βαθμός μπορεί να βοηθήσει, γιατί δείχνει πού χρειάζεται να δοθεί έμφαση.
Το χειρότερο απ’ όλα είναι η επίκριση: Πρέπει να βοηθήσετε το παιδί να ξαναβρεί την έμφυτη αγάπη του για μάθηση. Μην το αποθαρρύνετε λέγοντας, «δεν παίρνει τα μαθηματικά». Κάτι τέτοια σχόλια γίνονται καμιά φορά προφητείες που επαληθεύονται από μόνες τους.
ΣΗΜΕΙΟ ΚΛΕΙΔΙ: Δώστε έμφαση σε κάτι που γίνεται καλά. Αν το παιδί πάρει σ’ ένα διαγώνισμα πέντε, με άριστα το δέκα, τονίστε το πέντε που πείρε. Πείτε του, «αυτό δείχνει ότι μπορείς να μάθεις».
ΠΗΓΗ: http://www.ipaideia.gr/ti-na-kanete-an-to-paidi-parei-kakous-vathmous-ston-elegxo.htm
Ο ιστότοπος αυτός, χρησιμοποιεί μικρά αρχεία που λέγονται cookies τα οποία βοηθούν να βελτιωθεί η περιήγησή σας. Αν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, θα υποθέσουμε ότι συμφωνείτε με αυτή την πολιτική...