kiosterakis.gr +

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΜΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΜΑΤΙΑ...

Εκπαίδευση

Μαθήματα Φωτογραφίας από την ΛΕ.Φ.Κ.Κ.

Η Λέσχη Φωτογραφίας & Κινηματογράφου Καρδίτσας (ΛΕΦΚΚ), έχει κάνει δυναμική είσοδο στα καλλιτεχνικά δρώμενα της πόλης, αναπτύσσοντας πλήθος δραστηριοτήτων και συνεργασιών με καλλιτέχνες, υπηρεσίες, συλλόγους, οργανισμούς, περιοδικά, βιβλία, εφημερίδες, τηλεόραση.

Περισσότερα...

Στη Μέκκα της Τεχνολογίας τα σχολεία λένε όχι στους υπολογιστές...

Στη τάξη...Εκ πρώτης όψεως μοιάζει παράδοξο: σε ένα σχολείο που βρίσκεται στην καρδιά της Σίλικον Βάλεϊ και στο οποίο φοιτούν τα παιδιά των εργαζομένων στην Google, την Apple, την Yahoo και άλλων τεχνολογικών κολοσσών, δεν υπάρχει ούτε ένας υπολογιστής, ούτε μια οθόνη.

Η χρήση οποιουδήποτε τεχνολογικού γκάτζετ απαγορεύεται στις σχολικές αίθουσες, ενώ οι εκπαιδευτικοί συστήνουν στους μαθητές τους να μην τους χρησιμοποιούν ούτε στο σπίτι.

Την ώρα που στον υπόλοιπο κόσμο ο τεχνολογικός εξοπλισμός θεωρείται απαραίτητος στην εκπαίδευση, οι νέες τεχνολογίες γίνονται μέσο διδασκαλίας και οι μαθητές ενθαρρύνονται στη χρήση τους, στην καρδιά της Μέκκας της Τεχνολογίας, το μολύβι, το χαρτί και το χάρτινο βιβλίο είναι τα μόνα εργαλεία διδασκαλίας που κρίνονται αποδεκτά.

Πίσω από αυτήν την επιλογή κρύβεται η άποψη ότι σχολεία και υπολογιστές είναι ασύμβατα μεταξύ τους. Περίπου 160 σχολεία στις Ηνωμένες Πολιτείες ακολουθούν την ίδια φιλοσοφία.

Η χρήση των υπολογιστών -εκτιμούν οι εμπνευστές της- έχει αρνητικές συνέπειες στη φυσική δραστηριότητα, τη δημιουργική σκέψη, την επικοινωνία ανάμεσα στους μαθητές, τη συγκέντρωση των παιδιών στο μάθημα.

«Δεν νομίζω ότι χρειάζεται κανείς την τεχνολογία για να μάθει γραμματική», δήλωνε στην εφημερίδα "Νιου Γιορκ Τάιμς" ένας εργαζόμενος της Σίλικον Βάλεϊ, τα παιδιά του οποίου φοιτούν σε σχολείο όπου δεν υπάρχει ούτε ένας υπολογιστής και το οποίο ακολουθεί την εκπαιδευτική μέθοδο του αυστριακού φιλόσοφου και παιδαγωγού Ρούντολφ Στάινερ.

Περισσότερα...

Σσστ...τα παιδιά στη Ν. Κορέα δίνουν εξετάσεις

Μαθητλες στη Ν. Κορέα...Η χώρα παραλύει, η κοινωνική ζωή παγώνει, πτήσεις αναβάλλονται, η έναρξη της συνεδρίασης του χρηματιστηρίου μετατίθεται και οι ναοί γεμίζουν από γονείς που προσεύχονται για τα παιδιά τους. Δεν πρόκειται για σενάριο από ταινία επιστημονικής φαντασίας αλλά γι' αυτό που ζει η Νότια Κορέα.

Και ο λόγος δεν είναι κάποια φυσική καταστροφή. Η αιτία βρίσκεται στις εξετάσεις εισαγωγής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, τις αντίστοιχες "πανελλήνιες", που στη χώρα της νοτιανατολικής Ασίας είναι γνωστές ως "csat".

Στη Νότια Κορέα οι εξετάσεις που ανοίγουν στους μαθητές των πόρτες των πανεπιστημίων πραγματοποιούνται τον Νοέμβριο. Περίπου 690.000 μαθητές διαγωνίζονται για τις θέσεις που προσφέρουν τα καλύτερα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας και μαζί με αυτές ένα εξασφαλισμένο μέλλον στη δημόσια διοίκηση, τη βιομηχανία ή τις νέες τεχνολογίες.

Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και οι απαιτήσεις πολύ υψηλές. Στους διαγωνιζόμενους, επομένως, πρέπει να προσφερθούν οι καλύτερες δυνατές συνθήκες, στο όνομα των οποίων το χρηματιστήριο άνοιξε με μια ώρα καθυστέρηση σήμερα για να αποφευχθούν τυχόν μπλοκαρίσματα, που θα μπορούσαν να καθυστερήσουν την έγκαιρη προσέλευση των μαθητών στα εξεταστικά κέντρα, ενώ περιπολικά ανοίγουν τους δρόμους.

Την ώρα των προφορικών, τα αεροδρόμια κλείνουν για να μην ενοχλήσει ο θόρυβος των αεροπλάνων ούτε έναν μαθητή.

Οι επιτηρητές στις αίθουσες υπόκεινται σε ορισμένους αυστηρούς κανόνες: απαγορεύεται να βήχουν, να φορούν βαρύ άρωμα, να μασούν τσίχλα και να κάνουν οτιδήποτε άλλο θα μπορούσε να αποσπάσει την προσοχή των μαθητών την ώρα των γραπτών εξετάσεων.

Περισσότερα...

"Ψηφιακές παρενοχλήσεις" μέσα στην τάξη

Μαθητές...Περίπου τρεις στους δέκα εκπαιδευτικούς (ποσοστό 32%) στη χώρα μας έχουν έρθει αντιμέτωποι στο σχολείο τους με κάποιο ζήτημα ψηφιακής παρενόχλησης, ψηφιακού εκφοβισμού ή συκοφαντικής δυσφήμισης μαθητών από άλλους μαθητές μέσω κινητού τηλεφώνου, Facebook ή άλλης διαδραστικής πλατφόρμας.

Αυτό έδειξε έρευνα μέσω διαδικτυακού ερωτηματολογίου που πραγματοποίησε η Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, από τον Μάιο έως τον Σεπτέμβριο φέτος. Στην έρευνα ανταποκρίθηκαν 2.319 εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα.

Τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνας, εκτός από τις συμπεριφορές ανάρμοστης χρήσης του διαδικτύου ή του κινητού τηλεφώνου από τους ανηλίκους, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, είναι τα εξής:

-Επί του συνόλου των εκπαιδευτικών που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο, το 16%, το 14% και το 27%, αντίστοιχα, ανησυχούν πάρα πολύ, πολύ ή αρκετά, σχετικά με τη διαδικτυακή δημοσίευση από μαθητές δυσφημιστικών σχολίων που τους αφορούν ή βλάπτουν την προσωπική τους ζωή και την επαγγελματική τους φήμη (π.χ. γελοιοποίηση στο YouTube και ανάρτηση ανάρμοστων σχολίων στο Facebook).

-Στην ερώτηση γιατί όλο και περισσότερα παιδιά κάτω των 13 ετών δημιουργούν προφίλ στο Facebook δίνοντας ψευδή στοιχεία για την ηλικία τους, παραβιάζοντας έτσι τους όρους λειτουργίας του κοινωνικού δικτύου, το 82% των εκπαιδευτικών δήλωσαν "επειδή οι φίλοι τους έχουν προφίλ", το 72% επειδή "οι γονείς δεν γνωρίζουν, ούτε ελέγχουν τι κάνει το παιδί τους στο διαδίκτυο", το 52% επειδή υπάρχει "ελλιπής έλεγχος από το ίδιο το Facebook" και ένα 42% ότι "οι γονείς δεν διαβάζουν τους όρους χρήσης, πριν επιτρέψουν στα παιδιά τους να επισκεφθούν κάποιο ιστοχώρο".

Περισσότερα...

Online Επισκέπτες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 504 επισκέπτες και κανένα μέλος

Πολιτική απορρήτου...

Ο ιστότοπος αυτός, χρησιμοποιεί μικρά αρχεία που λέγονται cookies τα οποία βοηθούν να βελτιωθεί η περιήγησή σας. Αν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, θα υποθέσουμε ότι συμφωνείτε με αυτή την πολιτική...