Αμερικανοί και γερμανοί επιστήμονες κατασκεύασαν τη μικρότερη μονάδα (μνήμη) μαγνητικής αποθήκευσης δεδομένων, η οποία χρησιμοποιεί μόλις 12 άτομα ανά βασική μονάδα πληροφορίας (bit), ωθώντας τα σύνορα της αποθήκευσης στα όρια του φυσικώς εφικτού.
Έτσι ένα byte (δηλαδή 8 bits) συμπιέστηκε σε μόνο 96 άτομα και καταλαμβάνει μια περιοχή εμβαδού μόλις 4 επί 16 νανομέτρων (εκατομμυριοστών του χιλιοστού), μια πυκνότητα αποθήκευσης κατά 100 φορές μεγαλύτερη σε σχέση με αυτή ενός μοντέρνου σκληρού δίσκου.
Για να γίνει καλύτερα κατανοητή η σημασία του νέου επιτεύγματος, ένας σύγχρονος δίσκος υπολογιστή χρειάζεται περίπου ένα εκατομμύριο άτομα ανά byte.
Το κατόρθωμα μπορεί μια μέρα να οδηγήσει στη δραστική συρρίκνωση κάθε είδους συσκευής που αποθηκεύει υπολογιστικά δεδομένα (σκληροί δίσκοι, τσιπ μνήμης κ.α.), που παράλληλα θα καταναλώνουν πολύ λιγότερη ενέργεια.
Οι ερευνητές από τα εργαστήρια της εταιρίας ΙΒΜ, το Ινστιτούτο Μαξ Πλανκ του Αμβούργου και το Γερμανικό Κέντρο Επιστήμης Λέιζερ Ελεύθερων Ηλεκτρονίων (CFEL), με επικεφαλής τον Αντρέας Χάινριχ, παρουσίασαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό "Science".
Οι σημερινοί σκληροί δίσκοι εγγράφουν τα δεδομένα με τη βοήθεια ενός μικροσκοπικού ηλεκτρομαγνήτη, ο οποίος ευθυγραμμίζει στην ίδια κατεύθυνση τη στροφορμή (spin) των ατόμων σε ένα μεταλλικό φιλμ που περιστρέφεται από κάτω του.
Όταν τα ''σπιν'' σχεδόν ενός εκατομμυρίου ατόμων έχουν ευθυγραμμιστεί, τότε το συλλογικό μαγνητικό πεδίο τους μπορεί να ανιχνευθεί από τον ηλεκτρομαγνήτη κατά το επόμενο πέρασμά του πάνω από το φιλμ. Έτσι καθίσταται εφικτή η μαγνητική αποθήκευση μιας βασικής μονάδας πληροφορίας, δηλαδή ενός bit δεδομένων, που σημαίνει είτε ένα ''1'', είτε ένα ''0'' στον χρησιμοποιούμενο δυαδικό κώδικα.
Μερικές εβδομάδες παραπάνω θα πρέπει να περιμένουν οι καταναλωτές, για να κρατήσουν στα χέρια τους το Pc των 25 δολαρίων ή αλλιώς Raspberry Pi.
Σύμφωνα με το BBC, το Raspberry Pi, ήταν προγραμματισμένο να μπει σε φάση παραγωγής έως το τέλος του έτους και κατ' επέκταση να διατεθεί στους πρώτους χρήστες, αλλά λόγω του ότι συνεχίζονται οι έλεγχοι στις υπάρχουσες συσκευές, αυτό δεν μπορεί να συμβεί πριν τον Ιανουάριο.
Το λειτουργικό του θα είναι μια τροποποιημένη έκδοση του Linux, ενώ διαθέτει επεξεργαστή ARM11 στα 700MHz και 128 ή 256ΜΒ, μνήμη ανάλογα με την έκδοση που θα επιλέξει ο χρήστης.
Οι υποδοχές που θα διαθέτει θα είναι μία composite, μια HDMI, μία USB 2.0 και ένα slot για κάρτες μνήμης.
Ο κατασκευαστής του υποστηρίζει οτι το μικροσκοπικό αυτό PC θα μπορεί να παίζει χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα Full HD βίντεο, ενώ σε μέγεθος δεν είναι μεγαλύτερο από πιστωτική κάρτα.
Αξίζει να σημειωθεί πως το οικονομικό αυτό Pc αναμένεται να διατεθεί κυρίως σε σχολεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Ο λόγος για τον Τόμας Σουάρεζ μαθητή στο South Bay, ο οποίος από... νηπιακή ηλικία είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους υπολογιστές και την τεχνολογία.
Πρόσφατα, επικεντρώθηκε στη δημιουργία εφαρμογών για το iPhone και ίδρυσε τη δική του εταιρεία, την CarrotCorp. Πιο δημοφιλής εφαρμογή του θαυματουργού 11χρονου απο τελεί το "Bustin Jieber", ένα παιχνίδι κατά του έφηβου ποπ σταρ, Justin Bieber, στα πρότυπα του "Whac-a-Mole".
Παράλληλα, στο κατάστημα της Apple, υπάρχει και το παιχνίδι Earth Fortune, το οποίο δείχνει διαφορετικά χρώματα στη Γη, ανάλογα με την... τύχη του χρήστη.
Μήπως βρέθηκε ο διάδοχος του Στιβ Τζομπς;
Πριν από μερικούς μήνες η κινεζική εταιρεία κατασκευής PC Lenovo παρουσίασε ένα πρωτότυπο φορητό υπολογιστή που μπορούσε να παρακολουθεί την κίνηση των ματιών του χρήστη, δίνοντάς του τη δυνατότητα να κινήσει τον κέρσορα και να ανοίγει φακέλους απλώς κοιτώντας τους. Ο υπολογιστής ενσωμάτωνε τεχνολογία παρακολούθησης της κίνησης της κόρης του ματιού με σχεδόν υπέρυθρους αισθητήρες φωτός και εικόνας. Η Tobii Technology που συνεργάστηκε με τη Lenovo, δήλωσε ότι παρόμοια laptops μπορεί να βγουν στην παραγωγή σε 1-2 χρόνια.
«Τα πληκτρολόγια δεν θα πάνε στο σκουπιδοτενεκέ της ιστορίας, καθώς τα χέρια είναι πολύ καλύτερα για ορισμένα πράγματα, όπως να πληκτρολογούν και να επιβεβαιώνουν μια επιλογή», λέει ο Grant της Tobii.
Παρόμοια τεχνολογία έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και αρκετά χρόνια από τους λιανοπωλητές για να μαθαίνουν τι προϊόντα βλέπουν οι πελάτες στα καταστήματά τους και ποια τμήματα μιας ιστοσελίδας είναι τα πιο εντυπωσιακά γι αυτούς.
Αυτή τη στιγμή η τεχνολογία ελέγχου της κίνησης του ματιού εξακολουθεί να είναι περίπλοκη, και αρκετά ακριβή, παραδέχεται Grant. «Αυτό που φαίνεται απλό και χρειάστηκε χρόνια έρευνας για να ξεπεραστεί είναι το πρόβλημα της ανάγνωσης διαφορετικού χρώματος ματιών και της κίνησης του κεφαλιού, ώστε οι χρήστες να είναι χαλαροί κατά τη χρήση των συστημάτων.Ο ιστότοπος αυτός, χρησιμοποιεί μικρά αρχεία που λέγονται cookies τα οποία βοηθούν να βελτιωθεί η περιήγησή σας. Αν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, θα υποθέσουμε ότι συμφωνείτε με αυτή την πολιτική...