«Που θα μου χρειαστούν τα μαθηματικά στη ζωή μου κύριε;» ή «εγώ κυρία θέλω να ακολουθήσω θετική κατεύθυνση, που θα μου χρησιμέψουν τα αρχαία και η λογοτεχνία;» ή ακόμα ακόμα «εγώ κύριε πιστεύω ότι το σχολείο είναι εντελώς άχρηστο και δεν μαθαίνουμε στην πραγματικότητα τίποτα».
Όσοι είναι εκπαιδευτικοί σίγουρα θα έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με ερωτήσεις μαθητών που αφορούν την χρησιμότητα των γνώσεων που παίρνουν από τα μαθήματα του σχολείου. Παραδείγματα τέτοιων ερωτήσεων είναι τα εξής: «που θα μου χρειαστούν τα μαθηματικά στη ζωή μου κύριε;» ή «εγώ κυρία θέλω να ακολουθήσω θετική κατεύθυνση, που θα μου χρησιμέψουν τα αρχαία και η λογοτεχνία;» ή ακόμα ακόμα «εγώ κύριε πιστεύω ότι το σχολείο είναι εντελώς άχρηστο και δεν μαθαίνουμε στην πραγματικότητα τίποτα». Αυτές οι απόψεις των μαθητών είναι αρκετά δύσκολο να αλλάξουν, μπορεί να στριμώξουν τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι στην προσπάθειά τους να υπερασπιστούν την χρησιμότητα των μαθημάτων ενδέχεται να αυτοπαγιδευθούν και να προκαλέσουν το αντίθετο αποτέλεσμα.
Γύρω στο 300 π.Χ., ο Έλληνας μαθηματικός Ευκλείδης πιθανώς απέδειξε ότι υπάρχουν άπειροι πρώτοι αριθμοί. Όμως ο Βρετανός μαθηματικός Κρίστιαν Λώσον-Πέρφεκτ σχεδίασε πρόσφατα ένα διαδικτυακό παιχνίδι με τίτλο «Είναι αυτός ένας πρώτος αριθμός;» («Is this a prime number?»).
Το παιχνίδι που ξεκίνησε πριν από πέντε χρόνια, ξεπέρασε τις 3 εκατομμύρια προσπάθειες στις 16 Ιουλίου, φτάνοντας τις 2.999.999 μετά από ένα χρονικό διάστημα. Ο στόχος του παιχνιδιού είναι να μαντέψετε όσο το δυνατόν περισσότερους πρώτους αριθμούς μέσα σε 60 δευτερόλεπτα. Ένας πρώτος αριθμός είναι ένας ακέραιος αριθμός με ακριβώς δύο διαιρέτες, το 1 και τον εαυτό του.
Η Γη ονομάζεται και «γαλάζιος πλανήτης» καθώς τα 2/3 της επιφάνειάς της καλύπτονται από νερό, αλλά μόνο ένα μικρό ποσοστό είναι χρήσιμο για την ανθρωπότητα.
Είναι γνωστό ότι τα 2/3 της επιφάνειας της Γης καλύπτονται από νερό, γι΄ αυτό άλλωστε και ο πλανήτης μας ονομάζεται και «γαλάζιος πλανήτης». Ωστόσο αυτό που ενδεχομένως να μην γνωρίζουν πολλοί είναι ότι το 97% του νερού είναι αλμυρό και μόνο το 3% είναι πόσιμο και χρήσιμο για την ανθρωπότητα. Τα δύο τρία αυτού είναι εγκλωβισμένα σε παγετώνες, παγόβουνα και παγετώδη υποστρώματα, επομένως η πρόσβαση σε απολύτως καθαρό νερό είναι περιορισμένη (κοντά στο 1%).
Ο Γαλιλαίος (Galileo Galilei) γεννήθηκε στις 15 Φεβρουαρίου 1564 στη Πίζα και πέθανε στις 9 Ιανουαρίου 1642 στην Φλωρεντία(Αρτσέτρι), ήταν Ιταλός αστρονόμος, φυσικός και φιλόσοφος. Φανερός υποστηρικτής της θεωρίας του ηλιοκεντρικού συστήματος των πλανητών που είχε ως αποτέλεσμα να καταδικαστεί από την Ιερά εξέταση και να φυλακιστεί το 1633.
Το θερμόμετρο του Γαλιλαίου είναι μια πολύ όμορφη επινόησή που βασίζεται στην αρχή της Άνωσης του Αρχιμήδη. Μπορείτε να το βρείτε σε Μουσεία, στο Ευγενίδειο Ίδρυμα, στο ίντερνετ και σε πολλά καταστήματα ως διακοσμητικό, με πολύ μικρό κόστος.
Όπως βλέπεται και στη φωτογραφία το θερμόμετρο του Γαλιλαίου αποτελείται από ένα κλειστό γυάλινο σωλήνα με χρωματιστό υγρό (συνήθως λάδι) μέσα στο οποίο βρίσκονται μικρές γυάλινες μπάλες.
Η ταχύτητα του φωτός στο κενό συμβολίζεται συνήθως με c και είναι:
299.792.458 m/s (μέτρα το δευτερόλεπτο)
Δηλαδή κατά προσέγγιση 300.000 χιλιόμετρα το δευτερόλεπτο ή σε επιστημονική μορφή:
Η ταχύτητα του φωτός στο κενό θεωρείται η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτυχθεί από ένα σώμα.
Αντίθετα ο καημένος ο ήχος δεν τρέχει και πολύ γρήγορα αφού η ταχύτητά του στους 20 Co είναι "μόλις":
ή αν προτιμάτε 1235Km/h (χιλιόμετρα ανά ώρα).
Οπότε μπορούμε να πούμε,
Αξίζει να αναφέρουμε ότι το φως του ήλιου ταξιδεύοντας με αυτή την τεράστια ταχύτητα χρειάζεται 8 λεπτά για να φτάσει πάνω στη γη!!!
Ο αριθμός 6174 είναι ένας ιδιαίτερος αριθμός. Μια πρώτη ματιά δεν φανερώνει τίποτα, αλλά, οποιοσδήποτε μπορεί να εκτελέσει αφαίρεση μπορεί να αποκαλύψει τι κάνει τόσο ξεχωριστό αυτό τον αριθμό.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Η «κούπα του Πυθαγόρα» ή η «δίκαιη κούπα» είναι μια ανακάλυψη του Πυθαγόρα για να πίνει με μέτρο το κρασί του αλλά και για να σερβίρει τους μαθητές του, υπερτονίζοντας την έννοια του μέτρου και των ορίων. Η ιδέα του Πυθαγόρα ήταν απλή: Έπρεπε να περιοριστεί η απληστία στο ποτό! Πώς θα γινόταν αυτό; Το πήλινο ποτήρι αδειάζει κατά έναν «μαγικό» τρόπο όταν εκείνος που το κρατάει αποδειχτεί... πλεονέκτης και το γεμίσει περισσότερο απ' όσο πρέπει.
Στην κούπα υπάρχει χαραγμένο ένα όριο, μια γραμμή. Αν το υγρό που περιέχει δεν υπερβεί τη γραμμή αυτή, ο πότης απολαμβάνει το κρασί του. Εάν, όμως, ξεπεράσει τη γραμμή του ορίου, τότε η κούπα αδειάζει και το κρασί χύνεται από τη βάση. Αδειάζει όλη η κούπα, όχι μόνο η επιπλέον ποσότητα. Πως όμως γίνεται αυτό; Στο κέντρο της κούπας βρίσκεται μια στήλη τοποθετημένη ακριβώς πάνω από έναν σωλήνα που οδηγεί στο κάτω μέρος της. Ενώ η κούπα γεμίζει, η στάθμη του κρασιού ανεβαίνει και στο εσωτερικό της κεντρικής στήλης, ακολουθώντας το νόμο του Pascal για τα συγκοινωνούντα δοχεία. Όσο η στάθμη του κρασιού δεν ξεπερνά τη γραμμή που είναι χαραγμένη στο εσωτερικό της κούπας «δεν τρέχει τίποτα».
Μόλις όμως το υγρό υπερβεί τη γραμμή-όριο τότε αρχίζει να ρέει μέσω του εσωτερικού σωλήνα από τη βάση της κούπας. Τα μόρια του υγρού παρασύρουν το ένα το άλλο με αποτέλεσμα, ωε δια μαγείας, η κούπα να αδειάζει παντελώς!
Ο ιστότοπος αυτός, χρησιμοποιεί μικρά αρχεία που λέγονται cookies τα οποία βοηθούν να βελτιωθεί η περιήγησή σας. Αν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, θα υποθέσουμε ότι συμφωνείτε με αυτή την πολιτική...